سئئو و بهینه سازی سایت فروشگاهی و شرکتی
Shape Image
Shape Image
Shape Image
Shape Image
Shape Image
Shape Image
Shape Image
Shape Image
Shape Image
سئوی سایت به زبان ساده

سئئو و بهینه سازی وبسایت اینترنتی

در اینجا برخی از نکات ساده که انجام دادن آنها، سایت ما را تاحدودی صاحب اعتبار میکند ، ذکر میکنیم. اما بدانید که مبحث سئو خیلی فراتر از مطالب گفته شده میباشد.

سئئو چیست ؟

سئو و بهینه سازی سایت، مجموعه فعالیت هایی است که در مراحل مختلف؛ از طراحی سایت تا محتواگذاری؛ انجام میدهیم تا جایگاه مطلوبی را در نتایج جستجوی گوگل مرتبط با موضوع وبسایت خود، کسب کنیم. هدف ما در نتیجه این کار، جذب بازدیدکننده بیشتر و درراستای این امر افزایش درآمد است.

موفقیت در سئو نیازمند تلاش و زمان زیادی است ولی دستیابی به آن پایداری بالایی خواهد داشت. همچنین تا طولانی مدت، اصلی ترین راه بازاریابی و تبلیغات کسب و کار شما میشود.

موتور جستجوی گوگل برای آنالیز وبسایت شما از نظر بهینه بودن، بیش از 200 فاکتور را بررسی میکند. پنج مورد از مهم ترین ها را برای شما بازگو میکنیم.

مفهوم سئو سایت

رعایت استاندارهای سئئو هنگام طراحی و کدنویسی

یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین فاکتور ها برای گوگل، استاندارد بودن کدهای وبسایت شما است. گوگل برای درک محتوای صفحه شما، نیاز به کدنویسی استاندارد دارد. در نتیجه رعایت این مورد میتوان به بهینه بودن سایت برای موبایل و بالا بودن سرعت لود صفحات اشاره کرد.

برای رعایت این مورد در حالتی که وبسایت شما بر بستر وردپرس طراحی شده است و از قالب های آماده وردپرس استفاده میکنید، در مرحله انتخاب قالب به ویژگی سئو در قالب توجه کنید. قالبی را انتخاب کنید که اصول سئو و بهینه سازی را در کدنویسی خود رعایت کرده باشد.

تیم رکسار در این مرحله از پروژه سئو وبسایت شما، ابتدا استانداردهای کدنویسی قالب وبسایت را آنالیز میکند و موارد رعایت نشده را ویرایش یا اضافه میکند.

کدنویسی بهینه سایت برای موتور جستجو گوگل
شناسایی کلمات کلیدی سایت متناسب با موضوع سایت

شناسایی کلمات کلیدی ارزشمند،  آنالیز رقبا و تدوین استراتژی محتوا

حال که سایت ما از نظر بهینه بودن کدنویسی برای موتور جستجوی گوگل کاملا مطلوب است، باید موضوعات هدف خود را بر اساس ادبیات کاربران و تحلیل رقبای خود انتخاب کنیم. فهمیدن کلمات کلیدی مناسب برای کسب و کار شما کار چندان آسانی نیست و نیاز به علم سئو و تجربه کاری دارد.

برای انتخاب کلمات کلیدی درست میتوانید مقاله زیر را مطالعه کنید :

« چگونه کلمات کلیدی مناسب کسب و کار خود را برای سئو و بهینه سازی پیدا کنیم؟ »

حالا که کلمات کلیدی مناسب را انتخاب کرده ایم باید یک برنامه ریزی درست برای تولید محتوای بهینه مطابق با استانداردهای گوگل در نظر بگیریم.

تولید محتوای ارزشمند و اختصاصی

موتور جستجوی گوگل، محتوای صفحات وبسایت را توسط ربات های خود بررسی میکند. موضوع صفحات را با توجه به بررسی خود تعیین میکند و در دیتابیس خود ذخیره میکند. هنگام جستجوی کاربران اینترنتی، اطلاعات را از دیتابیس خود واکشی کرده و در نتایج خود به نمایش میگذارد.

در نگارش محتوا علاوه بر توجه به مخاطب، به دانش تخصصی نیاز داریم. برای درک درست گوگل از موضوع مطلب ما، باید الگوریتم های گوگل را بشناسیم و رعایت کنیم. برای مثال میتوانیم به موارد استفاده از عبارات هم خانواده و توصیفی در محتوا، و همچنین استفاده صحیح از تگ های هدینگ اشاره کنیم.

تولید محتوای بهینه جهت سئو و بهینه سازی سایت
لینک سازی داخلی و خارجی جهت سئو و بهینه سازی سایت

لینک سازی داخلی و خارجی

ساختار استاندارد و بهینه و همچنین محتوای ارزشمند، موجب میشود موتور جستجوی گوگل محتوای صفحات سایت شما را به خوبی درک کند. در نتیجه شما را در نتایج اولیه خود نمایش میدهد. اما در حالتی که رقبای شما قدر باشند و همه موارد را مانند شما رعایت کرده باشند، چه کسی مستحق جایگاه بالاتری است؟

لینک سازی به وبسایت شما کمک میکند تا در رقابت با رقیب های قدر خود شانس بیشتری برای برنده شدن داشته باشید.

لینک سازی به دو بخش اصلی داخلی و خارجی تقسیم میشود. لینک سازی داخلی، درک درستی از ساختار سایت و همچنین ارتباط موضوعی صفحات را میرساند. لینک سازی خارجی اعتبار و ارزش هر صفحه را در فضای اینترنت مشخص میکند.

برنامه ریزی بر اساس فعالیت های پیشین و نتایج کسب شده

حالا وقت آن رسیده که نتایج فعالیت های خود را تحلیل و آنالیز کنیم. سپس طبق این تحلیل، استراتژی های خود را بازبینی و بهینه کنیم. اطلاعات آماری اکانت های گوگل سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس، کاملا گویای مسیر درست یا اشتباه ما هستند.

در نتیجه میتوان گفت که سئو یک چرخه در حال تکرار از این مراحل است که در هر تکرار، تجربه های جدیدی کسب میشود. فرآیند های هدف گذاری و استراتژی اجرایی پیوسته در حال تغییر و بهبود است.

تحلیل عملکرد فعالیت های انجام شده برای سئو و بهینه سازی سایت